Dlaczego warto posiadać wyspę w galerii jako handlowiec?

W większości galerii we wszystkich dużych miastach, bardzo powszechnym zjawiskiem są wyspy handlowe. Z pozoru wydają się być umiejscowione jakby przypadkowo i najczęściej nie są zbyt wielkie, jednak niosą za sobą wiele korzyści dla właścicieli i handlowców. Między innymi można mówić o oszczędnościach finansowych, a także warunkach sprzyjających świadomym zakupom.

 

Widoczność dla klientów

Ogromną zaletą tego typu stoisk, jest przede wszystkim fakt, że każdy klient galerii handlowych przechodzący obok, przynajmniej na chwilę rzuci okiem na wystawę oraz asortyment znajdujący się na wyspie. Umiejętnie wykonana ekspozycja potrafi skutecznie przyciągać wzrok i zapewnić ruch wokół stoiska. Wyspy handlowe mają możliwość wystawienia całego towaru na widoku na stosunkowo niewielkiej powierzchni. Dzięki takiemu rozwiązaniu, każdy klient z łatwością zapozna się z dostępnym asortymentem i nie zajmie mu to zbyt wiele cennego czasu. Możliwość obejrzenia każdego produktu jest dla klientów bardzo istotna, ponieważ mają szansę dokonać świadomego wyboru i zadowalającego zakupu. Kolejną sytuacją, w której taka wyspa może skutecznie przyciągnąć uwagę, to dotarcie do osób oczekujących na korytarzach na swoich towarzyszy dokonujących zakupów w innych sklepach stacjonarnych. Oglądanie ekspozycji przy najbliższej wyspie handlowej wydaje się być znacznie bardziej zajmujące i ciekawe, niż siedzenie bezczynnie na ławce. Znudzeni klienci poświęcą więcej uwagi na dokładne oglądanie wystawionych produktów i dzięki temu, wystąpi większa szansa na finalne dokonanie transakcji. Widoczność całego towaru, a także niezaprzeczalna transparentność stoiska wzbudza w przechodzących klientach zaufanie i z pewnością będą oni bardziej skłonni dokonać zakupów właśnie w takim miejscu lub powrócić do niego w innym, bardziej dogodnym dla nich czasie.

 

Miła i nienachalna obsługa

Branża, jaką jest ogólnie pojęty handel, w głównej mierze opiera się na ludziach. Ogromne znaczenie mają tak zwane umiejętności miękkie, czyli zdolności do łatwego nawiązywania kontaktów i wzbudzania zaufania oraz sympatii. Obsługa w każdym sklepie bezpośrednio wpływa na wysokość jego obrotów, a także na wrażenia klientów. Wyspy handlowe mają wyjątkowy charakter obsługi, ponieważ nie wymagają nieustannego biegania po pomieszczeniu i porządkowania towaru. Osoba obsługująca klientów, może w pełni skupić się na ich potrzebach i oczekiwaniach. Niewielka powierzchnia wyspy pozwala na szybką i dokładną obsługę, na przykład poprzez przedstawianie wszystkich dostępnych opcji oraz produktów, bez konieczności ganiania klientów po całym sklepie. Ponadto wyspy handlowe pozwalają wykluczyć ogromny minus sklepów stacjonarnych, jakim jest niechciane zaczepianie klientów pomiędzy alejkami lub wieszakami i nachalne dopytywanie w czym im pomóc. Niewiele osób toleruje takie rozwiązania i czasem decyduje się nawet na omijanie takich sklepów bardzo szerokim łukiem. Na wyspach handlowych, obsługa najczęściej w bardzo nienachalny sposób pozwala klientom zapoznać się z dostępnym asortymentem i w razie czego w każdej chwili reaguje na pytania lub sugestie. Dbanie o relacje z klientami przynosi wymierne korzyści, w postaci zbudowania pozytywnej relacji i zyskania opinii sklepu z doskonałą i bardzo miłą obsługą. Znacznie ważniejsze bowiem dla klientów są ich ogólne wrażenia dotyczące między innymi obsługi, niż wielkość powierzchni, na której znajduje się sklep.

Mniejsze koszty dla właściciela

Z wielu względów, inwestycja jaką są wyspy handlowe w dużych i popularnych galeriach jest bardzo opłacalna dla właścicieli. Najczęściej koszty za wynajęcie miejsca na tego typu stoisko w galerii są mniejsze niż opłaty za pomieszczenie sporych rozmiarów przeznaczone dla większych i stacjonarnych sklepów. Kolejną bardzo dużą oszczędnością dla właścicieli jest ilość zatrudnionych pracowników. Wyspy handlowe nie wymagają stałej obecności kilku pracowników jednocześnie. W większych sklepach o każdej porze, można spotkać przynajmniej kilku pracowników, z których każdy ma swoje zadania i obowiązki. Wynika to między innymi z dużo większej powierzchni, jaką pracownicy muszą uporządkować i obsługiwać. Natomiast wyspa handlowa nie jest miejscem wymagającym stałego porządkowania i jeden pracownik na zmianie z pewnością jest w stanie poradzić sobie ze wszystkimi obowiązkami. Nie oznacza to jednak mniejszych obrotów i zysków dla firmy lub właściciela, ponieważ niejednokrotnie stoiska usytuowana w centralnych częściach galerii handlowych, przyciągają do siebie mnóstwo klientów dokonujących zakupów. Częstym rozwiązaniem jest także samodzielna obsługa stanowiska przez jego właściciela, dzięki czemu zyskuje on największą możliwą oszczędność i sam decyduje o wyglądzie i charakterze pracy, bez konieczności opierania się na zatrudnionej osobie. 

Wyspy handlowe, można obecnie spotkać w prawie każdej galerii. Wiele z nich posiada bardzo różnorodny i ciekawy asortyment, a dodatkowo wiele plusów, które przyciągają potencjalnych klientów. Dlatego posiadanie tego typu wyspy jest doskonałym rozwiązaniem dla handlowców i właścicieli sklepów.

 

Dodaj komentarz