Pozycjonowanie sklepów - o czym należy pamiętać?

Pozycjonowanie sklepów – o czym należy pamiętać?

Coraz więcej marek i sprzedawców detalicznych prowadzi sprzedaż online, co sprawia, że klienci mają duży wybór. Jeśli chcesz, aby kupowali u Ciebie, ważne jest, aby odróżniać Twój sklep od konkurencji. Kluczem jest skuteczne pozycjonowanie.

Zobacz także:

 

W porównaniu ze zwykłymi stronami internetowymi, sklepy internetowe ze względu na swoją formę stawiają znacznie większe wyzwania w zakresie ich optymalizacji, a następnie ich pozycjonowanie pod kątem internetowych wyszukiwarek. Pozycjonowanie sklepów jest szczególnie ważnym krokiem, jego niepoprawna implementacja blokuje efekty innych działań SEO i budowania linków. Dlaczego w przypadku sklepów to takie trudne?

 

Jest to spowodowane dużą liczbą podstron, z których niektóre generują słabe lub zduplikowane treści. Dodatkowo oprogramowanie sklepu musi obsługiwać dużą liczbę produktów i użytkowników, a także zadbać o funkcjonalność, co skutkuje dodatkowymi wyzwaniami dla wyszukiwarek. Z podobnymi problemami borykają się również duże serwisy informacyjne i reklamowe. Poniżej postaramy się wskazać 5 podstawowych, istotnych czynników, które należy wziąć pod uwagę podczas pozycjonowania sklepów.

 

  1. Przygotuj wartościowe treści

Z pewnością często czytałeś, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek wymaga wysokiej jakości, unikalnych treści. Zasada ta dotyczy również pozycjonowania sklepów internetowych i stanowi jedno z największych wyzwań. Jeśli sklep oferuje tysiące produktów, jak można je wszystkie opisać za pomocą unikalnej treści? Nie chodzi tylko o same produkty, wciąż trzeba pamiętać o podstronach kategorii i stronie głównej. Główną zasadą jest to, że każda podstrona powinna mieć unikalną treść. Jeśli chcesz, aby strona była wartościowa dla Google – jeśli uważasz, że powinna być wyświetlana użytkownikom wyszukiwarek – musi zawierać tekst. W przeciwnym razie należy usunąć ją z indeksu. Oczywiście czasem nie sposób poradzić sobie z tym wyzwaniem, nawet w sklepie z tysiącami produktów, których opisy zbierane są w hurtowni lub u producenta. Czas i zasoby są ograniczone. Musisz jednak pamiętać, że Twoja konkurencja ma takie same opisy i może to skutkować tym, że Google uzna, że Twoja strona ma zduplikowaną treść i obniża jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

 

  1. Zadbaj o paginację na stronach sklepu

Sklepy internetowe charakteryzują się dużą liczbą podstron, co przekłada się na wyzwania, takie jak prezentacja produktów i kategorii na stronach. Dziś standardem jest wyświetlanie części oferty poprzez prezentowanie linków do podstron prezentujących inne produkty. To jest tak zwana paginacja. To standard powszechnie stosowany od lat, ale nie zawsze dobrze zaimplementowany pod kątem SEO. Pamiętaj o tym, co powyżej: każda podstrona powinna mieć unikalny tekst. Nawet spaginowana strona, to także podstrona, co oznacza, że przygotowanie treści dla wszystkich takich podstron wymaga ogromnej pracy. Jeśli nie udostępnimy podstronom z unikalnym tekstem, albo naruszymy zasadę jakości treści, albo zduplikujemy inną treść.

 

  1. Zoptymalizuj wyszukiwarkę produktów

Wyszukiwarka produktów na stronie Twojego sklepu to kolejny element, który może prowadzić do błędnej interpretacji strony przez Google. Jeśli wpisanie dowolnej frazy generuje unikalny adres internetowy, może zostać zindeksowany przez Google (ponownie pamiętaj o zasadzie unikalnej treści!). Jak to naprawić? Najlepszym rozwiązaniem jest wyłączenie podstrony z indeksu. To sygnalizuje Google, żeby nie mierzyć strony pod kątem optymalizacji, ale algorytm nadal może podążać za linkami prowadzącymi do podstron.

 

  1. Przypisz prawidłowe nazwy kategorii

Przed założeniem sklepu zastanów się, jakie słowa kluczowe mogą wpisać Twoi potencjalni klienci szukający produktów w Twojej ofercie. Postaraj się, aby nazwy poszczególnych kategorii były jak najbardziej precyzyjne i jak najczęściej wyszukiwane. Nazywanie kategorii w sposób wygodny dla właścicieli sklepów jest często spotykanym błędem. Nie zawsze jest to zgodne z procesem wyszukiwania stosowanym przez użytkowników. Pozycjonowanie sklepu jest rzeczą ważniejszą niż forma.

 

  1. Pamiętaj o słowach kluczowych

Jak już wspomniałem, treść to coś, o co musimy zadbać przy tworzeniu podstron kategorii. Każda podstrona dowolnej witryny internetowej oferuje pozycjonowanie za pomocą 5-10 fraz kluczowych. Zadbaj o to, aby każdy z nich otrzymał solidną dawkę wysokiej jakości tekstu. Ta zasada odnosi się szczególnie do tych podstron z produktami, które chcesz sprzedawać najbardziej. Właściciele dużych sklepów często w ten sposób priorytetyzują działania na stronie, wypełniając podstrony produktowe treściami, które są uważane za najbardziej atrakcyjne dla ich biznesu.

 

  1. Wdrażaj linki wewnętrzne

Treści, które prezentujesz, powinny mieć również linki wewnętrzne. Ma to ogromny wpływ na pozycjonowanie sklepu. Linki wewnętrzne pomagają osiągnąć dwa cele: nawigacja po Twoim wirtualnym sklepie staje się łatwiejsza, a strona jest lepiej zoptymalizowana. Jeśli podajesz nazwy konkretnych produktów lub kategorii w swoich tekstach, dodaj odpowiedni, bezpośredni link do nich. Algorytmy uważają to za pozytywny sygnał, wzmacniający pozycję Twojego sklepu.