Skup kontenerów morskich

Skup kontenerów morskich

Kontenery morskie to wyjątkowo trwałe kontenery magazynowe. Do ich funkcji należy, między innymi, stanowienie zaplecza budowy jako magazyn narzędzi albo towarów. Oprócz tego posiadają także inne, różnorodne rodzaje zastosowań. Jakie inne zastosowania mogą również posiadać kontenery morskie? Skup kontenerów morskich dotyczy szerokiej oferty. Istotne są rozwiązania pozwalające na dobranie odpowiedniego rodzaju kontenera.

Po pierwsze, specjalna konstrukcja może zostać użyta do produkcji kontenera biurowo-magazynowego, który mieści dwa osobne pomieszczenia. Po drugie, może zostać wykorzystana do stworzenia kontenera tylko biurowego, o cechach antywłamaniowych. Kontener morski to oczywiście również wystarczający fundament do stworzenia garażu. Ponadto garaż taki nie będzie wymagał posiadania pozwolenia budowlanego. Kontenery magazynowe, zupełnie tak, jak kontenery biurowe mogą występować pod różnorodnymi postaciami.

Kontenery morskie w transporcie

Kontenery morskie od zawsze kojarzyły się z transportem dokonywanym drogą morską. Od momentu, w którym zaczęto używać ich jako ładowni, transport został zrewolucjonizowany. To oczywiście zasługa ich wielofunkcyjności i ładowności. Na skupie kontenerów morskich poszukiwane są kontenery o różnorodnych rodzajach, wymiarach i ładowności. Jakie są najbardziej popularne kontenery służące do transportu? Dominującym kontenerem jest ten przystosowany do transportu intermodalnego. Stanowi on niemal dziewięćdziesiąt procent wszystkich istniejących kontenerów. Występuje w formie pudła metalowego o długości 20′ albo 40′, szerokości 8′ oraz wysokości 8’6″ bądź 9’6″. Jego udźwig zazwyczaj wynosi ciężar w granicach 28,5 t.

Polecamy także:

Wymiary kontenerów morskich najczęściej stosowanych

W przypadku skupu kontenerów morskich zainteresowanie tyczy się również innych, mniej rozpowszechnionych rodzajów. Wyposażenie kontenerów obejmuje szereg elementów konstrukcji, które umożliwiają ich łatwe i bezproblemowe przenoszenie, piętrzenie i składowanie. Standardowe wymiary kontenerów morskich najpopularniejszych w tego typu transporcie, to, już wcześniej wymieniony, kontener 20′ DV. Jest to jeden z podstawowych rodzajów i jest idealny do transportu niewielkich ilości towaru albo bardzo ciężkich ładunków, które należy transportować pojedynczo. Stosowany w transporcie morskim jak i drogowym, kontener 40′ DV i 40′ HC jest kolejnym ze standardowych typów kontenera. Cechą charakterystyczną 40′ DV jest wyraźnie zwiększona przestrzeń ładunkowa. Nie zmienia się jednak wytrzymałość konstrukcji w przypadku obu tych rodzajów, dlatego ładowność pozostaje taka sama. Kontenery 45′ służą najczęściej do przewożenia towarów między portami w Europie. Są to kontenery wydłużone i poszerzone, dzięki czemu zwiększona jest ich ładunkowa przestrzeń. Kontenery 20′ i 40′ Open Top wykorzystywane są do przewozu towarów i przesyłek, które z powodu swoich rozmiarów nie przechodzą przez drzwi ładunkowe danego kontenera z zamkniętą górą. Prowadzony na terenie całego kraju skup kontenerów morskich swoim zasięgiem obejmuje także kontenery takie jak Open Top. Towar przewożony w takich kontenerach od góry zabezpiecza wodoodporna plandeka. Do transportu sprzętu o wyjątkowym ciężarze i towaru, który nie mieści się do normalnych kontenerów, używa się kontenerów 20′ i 40′ Flat Rack. Przykładowymi towarami tego typu są sprzęty, przy których nie ma możliwości demontażu w ramach transportu. Kontenery Flat Rack posiadają składane ściany, co oczywiście sprawia, że załadunek towaru jest o wiele łatwiejszy i przebiega sprawniej. Kontenery 20′ i 40′ Reefer to swego rodzaju chłodnie, które służą do przewożenia towarów wymagających utrzymania odpowiedniej temperatury powietrza. Chociaż są nazywane chłodniami, posiadają również funkcje grzewcze. Temperatura w takich kontenerach może wahać się między -65°C aż do 40°C.

Zobacz również:

Przewóz kontenerów morskich

Przewóz kontenerów morskich jest czynnikiem istotnym do utrzymania porządku na rynku transportowym. Istnieje ogólna zasada, której trzymają się wszyscy armatorzy obracający kontenerami i prowadzącymi skup kontenerów morskich. Reguła ta to oczywiście umowna zasada, że zabrany z portu kontener, do którego ładowany jest towar, powinien wrócić później do dokładnie tego samego portu. Jeśli chce się spełnić tą regułę, należy upewnić się więc, że transport kontenera został zorganizowany tam i z powrotem. Jest to tak zwany „round trip”, od jednego kraju, do magazynu klienta w kolejnym, a następnie z powrotem do pierwszego kraju. Przewóz i skup kontenerów morskich na lądzie zazwyczaj przebiega przy wykorzystaniu samochodów, które wyposażone są w specjalistyczne przyczepy. Przyczepy te przystosowane są do transportu kontenerów. Jest to opcja wymagająca zapłacenia dość wysokiej sumy pieniędzy, szczególnie że płaci się za przewóz pustego kontenera w którąś ze stron. Da się tego uniknąć i sprawić, że transport nie będzie aż tak kosztowny. Warto zrobić to szczególnie wtedy, gdy dystans, który taki kontener ma przemierzyć, jest długi. W kraju organizowane są depoty, inaczej znane jako miejsca, w których zostawia się kontenery. Za zgodą organizatorów, z miejsc tych można pobierać lub zwracać puste kontenery. To oczywiście opcja, której dostęp warto byłoby sprawdzić przed podjęciem jakichkolwiek transportowych decyzji.